Veelgestelde vragen

  • Waarom het Klasseprogramma?

    Mercedes-Benz Dealer Bedrijven heeft het Klasseprogramma speciaal voor u ontworpen  zodat u kunt profiteren van alles wat wij u te bieden hebben. Zo bent u altijd op de hoogte van het laatste nieuws over uw Mercedes-Benz, in één overzicht al uw facturen zien, snel online een afspraak maken, inzicht in de beschikbaarheid van onze werkplaats en u kunt sparen voor korting en speciale privileges. 

  • Op welke manier(en) kan ik punten sparen?

    U spaart automatisch punten bij aankoop van een nieuwe auto of door het uitgeven van geld middels een werkplaatsafspraak. Het door u bestede bedrag wordt door onze systemen automatisch omgezet in een puntenaantal dat u kunt terugvinden in het saldooverzicht.

  • Wat kan ik met mijn gespaarde punten?

    Met uw gespaarde punten kunt u korting krijgen op Mercedes-Benz artikelen in onze webshop. Bestel hier gadgets, kleding, accessoires e.d. van Mercedes-Benz. U kunt uw punten ook inleveren om te profiteren van één van onze tijdelijke privileges of exclusieve events. 

  • Waarom moet ik mijn profiel bijwerken en hoe werkt dit?

    Omdat we onze klanten graag bedienen met relevante content is het van belang dat u uw profiel goed instelt. Zo zorgen we er bijvoorbeeld voor dat u alleen informatie ontvangt over de modellen van Mercedes-Benz waar u in bent geïnteresseerd en bieden we u bijvoorbeeld privileges en evenementen aan waarvan we weten dat u er interesse in heeft. Klik hier op uw profiel bij te werken. 

  • Ben ik verplicht mijn gegevens in te vullen?

    Om actief mee te kunnen doen aan het Klasseprogramma en van alle voordelen te kunnen genieten vragen wij u uw gegevens bij te werken. Dit doen we niet alleen om u beter te leren kennen, maar ook omdat we zeker willen zijn dat we de meest recente gegevens bezitten.

    Als u voor de eerste keer inlogt bent u verplicht om enkele basisgegevens te controleren of aan te vullen voor u verder kunt in het programma.

  • Hoe log ik in?

    Wanneer u een Mercedes-Benz auto bezit heeft u automatisch een account inclusief wachtwoord. U kunt in te loggen door op https://www.klasseprogramma.nl/ uw klantnummer en persoonlijke wachtwoord in te geven. Weet u uw wachtwoord niet meer dan kunt u rechts naast het inlogblok uw wachtwoord opvragen door uw klantnummer in te vullen.

    Weet u uw klantnummer niet? Neem dan contact met ons op om uw klantnummer op te vragen.  

  • Hoe verander ik mijn wachtwoord?

    Wanneer u uw wachtwoord wilt veranderen gaat u naar uw persoonlijke profielpagina waar u uw wachtwoord kunt aanpassen. Onderaan de lijst vindt u 3 regels met wachtwoord (oud) en wachtwoord nieuw en controle. Vul hier uw oude wachtwoord in en tweemaal het nieuwe wachtwoord. Klik vervolgens op ‘Opslaan’ en uw wachtwoord is aangepast. 

  • Hoe lang zijn mijn punten geldig?

    Punten zijn geldig tot 31 december van het opvolgende kalenderjaar. Alle punten die niet gespendeerd worden in het opvolgende jaar, vervallen op 31 december.

    Bijvoorbeeld: u heeft uit 2017 40 punten over en deze worden meegenomen naar 2018. Als u in 2018 slechts 20 punten uitgeeft, dan vervallen de overige 20 punten (40 – 20 = 20) aan het eind van 2018.

  • Hoeveel punten spaar ik bij reparatie, onderhoud en service?

    Wanneer u bij één van onze vestigingen gebruik maakt van de mogelijkheid om reparatie, onderhoud of service uit te laten voeren dan spaart u punten over het factuurbedrag. Onder factuurbedrag wordt het bedrag verstaan dat u ook daadwerkelijk betaalt, dus excl. garantie en eventuele kortingen.

    Over iedere € 50 die u betaalt krijgt u 10 punten bijgeschreven op uw account. Hierbij wordt iedere factuur afzonderlijk beoordeeld. Het rekenmodel per factuur is daarmee als volgt:

                   t/m € 49,99

    0 punten

    € 50,- t/m € 99,99

    10 punten

    € 100,- t/m € 149,99

    20 punten

    € 150,- t/m € 199,99

    30 punten

    € 200,- t/m € 249,99

    40 punten

    Etc.

     

  • Hoeveel punten spaar ik bij aankoop van een nieuwe of gebruikte auto?

    Het toe te betalen bedrag(totaalbedrag order) / 50 is zijn uw gespaarde punten. Bij voorbeeld bij een uitgave van € 50.000 is het aantal punten wat de klant krijgt 1.000, bij een (bij)betaling van € 30.000 zijn dit 600 punten. Deze punten worden maandelijks bijgewerkt door Mercedes-Benz Dealer Bedrijven, het kan dus enkele weken duren voor u deze punten bijgeschreven ziet op uw account.

  • Welke facturen kan ik zien in het KlasseProgramma?

    In uw profiel ziet u onder ‘mijn facturen’ een overzicht van de facturen die u heeft ontvangen. U heeft inzicht in facturen van reguliere onderhoud van uw auto. Facturen van schade zijn vooralsnog uitgesloten van het KlasseProgramma. Deze kunt u opvragen bij uw schadeafdeling.